Ervaringen tijdens de trainingen

Triathlon4Fun Blog

Een blog aangemaakt op deze website om ervaringen tijdens trainingen in deze bijzondere tijd met elkaar te delen!

Op deze manier kunnen wij contact blijven houden met elkaar en ervaringen uitwisselen. #runsolo #running4fun #triathlon4fun

Wat volgens mij erg belangrijk is zijn de volgende punten :

Neem extra rust / eet regelmatig / douche direct na het sporten en was je sportkleding extra goed / geen nuchter trainingen / maximale intensiteit D3 / 15k tempo en dan geen lange blokken / geen lange duurtrainingen / voldoende D3 en vitamine C / neem je lichaam in acht, zie ook een artikel in Runners World en dan in het bijzonder naar het stukje wat Guido Vroemen heeft geschreven link

21 antwoorden op “Ervaringen tijdens de trainingen”

  1. Na een periode van gebrek aan motivatie vandaag voor het eerst weer eens de intervaltraining van het schema gelopen (wel wat tempo duurloopjes gelopen om conditie te houden). En dat ging boven verwachting. Alle intervallen net iets sneller gelopen, maar wel op de juiste hartslag. Ging eigenlijk vanzelf vandaag en dat is lang geleden ๐Ÿ™‚ Hopen dat we snel weer de baan op kunnen, mis de gezamenlijke baan trainingen wel. .

  2. Hallo allemaal,
    Wat een vreemde tijd, veel alleen aan het trainen en mis ook de gezellige trainingen. Gelukkig hebben we mooi weer. Het schema van Karel motiveert, een fijn schema met afwisselende trainingen.
    Ik hoop dat iedereen gezond is en blijft. Ik kijk uit naar weer gezamenlijk te kunnen trainen.

  3. Hoi Allemaal!

    Iedere dag lekker aan het trainen in de zon! Het gemis naar de groep en de trainingen samen is er zeker!

    Races zijn nog erg onzeker helaas. Hopen dat de wedstrijden weer snel op de kalender geschreven kunnen worden!

    Tot snel en tot die tijd, blijf gezond!โœ”๏ธ

  4. Al vele weken thuis aan het werk en geen zicht op dat alles weer ‘normaal’ wordt. Gelukkig mogen we nog buiten hardlopen en wielrennen. Het schema van Karel helpt hier erg goed bij. Zo blijft de conditie en het niveau goed. Ik mis wel de gezellige trainingen met jullie op de baan. Wanneer zou dat weer kunnen?

    1. Ik heb toch goede hoop dat er over een maand weer op de baan getraind kan worden in kleine groepjes. Ik kan me voorstellen dat de baan dan elke avond van de week voor een andere groep beschikbaar is of dat er met strikte tijdstippen wordt gewerkt zodat verschillende groepen op dezelfde dag/avond achter elkaar trainen met voldoende tijd er tussen. Verder zou ik dan de kleedkamers dicht laten en de temperatuur van de atleten gaan opmeten met een infrarood thermometer. In de periode vanaf half maart heb ik direct veranderingen in mijn praktijk doorgevoerd en daar ervaring mee opgedaan. Ik zo ook mijn werkzaamheden kunnen hervatten, ik heb geen mensen meer in de wachtkamer en ik heb een zeer strikt toegangsbeleid met controle. Uiteindelijk is dit best uitvoerbaar.

  5. Hoi allemaal,
    Het is een vreemde tijd. Vanaf het begin van het jaar trainen we voor de marathon en dan ineens valt ‘ie weg. Doortrainen voor de volgende wedstrijd… Brouwersdam triathlon wordt ook afgelast… en de Roparun… en nu ook Ironman Hoorn… Nu is de wedstrijdagenda wel erg leeg…. Gelukkig is het geweldig weer om te sporten, zo gelijk na het thuiswerken om vijf uur trainen. Waarvoor? Nergens voor, maar omdat het leuk is. Maar wel ‘lonely’, ik mis de trainingen met jullie wel!

    1. Hoi Martin, eenzaam is het zeker trainen is nu onze grootste uitlaadklep we moeten blij zijn dat we kunnen trainen. De doelen komen vanzelf weer weet ik zeker!!

  6. Wat een rare tijd hรจ! Ik mis de gezamenlijke trainingen van onze “sjoelclub”!๐Ÿ˜€
    En ik mis natuurlijk de wedstrijden. Dat begon al met Schoorl die afgelast werd. En vervolgens de halve marathon in Venlo en de hele in Rotterdam natuurlijk. Jammer want de vorm is goed en die wil je graag ‘verzilveren’.
    Trainen gaat lekker…. al heb ik de discipline qua voeding wel een beetje losgelaten. Voordeel van deze tijd is dat ik door thuiswerken meer tijd heb om te trainen dan normaal. Vaak ook lekker aan het einde van de middag i.p.v. s avonds. En het lekkere weer is ook super natuurlijk.

    Bovenal is het belangrijk om gezond te blijven. Samen trainen en wedstrijden lopen komt wel weer….

  7. Hey Karel , trainingen kijk er nog niet naar , denk na de pasen weer op te pikken ( uitstel gedrag ๐Ÿ˜‰ ) probeer wel elke ochtend voor mn thuiswerk dag rondje Grienden te doen . Easy pace
    Jammer dat de groeps trainingen er niet zijn . Merk wel dat ik dat mis … op naar betere tijden

    1. Hoi Claude, fijn dat alles goed gaat. Inderdaad lastig als alle doelen worden afgelast dan is een “uitstel gedrag” niet vreemd. Ik mis de groep trainingen ook. Tot snel!!

  8. Ondanks dat het niet samen kan toch blijven trainen en vooral hopen dat iedereen gezond blijft. En natuurlijk van het mooie weer genieten…

    1. Hoi Renate, lekker in de lage zone trainen en gezond blijven inderdaad belangrijk. Genieten van het mooie weer kunnen ze ons niet afpakken!

  9. Gisteren heb ik nog wel redelijk snelle halve marathon gelopen in 1.26. Verder train ik gewoon lekker door, zonder al te diep te gaan.

  10. Vreemde tijd om te trainen. Helemaal geen wedstrijden. Proberen om een beetje met de rem erop te lopen.. Dat terwijl je super fit bent omdat je aan het einde zat van het Rotterdam marathon schema. Maar goed met alle ellende die er momenteel is ben ik erg blij dat ik nog gezond ben en nog naar buiten mag om te gaan sporten.

    .

  11. Het is een bijzondere tijd zo. Zo lang we nog buiten kunnen en mogen blijven trainen is het goed. Vanaf zondag wordt het lekker weer!

    1. Hoi Jaimy, je heb een leuke wedstrijd gedraaid Ironman Virtual race en op je basis en onder je AD mooie resultaten geboekt gefeliciteerd!!

Laat een reactie achter op Folkert Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *